top of page
  • תמונת הסופר/תמוריה בצלאל

שמי כוכבים

עודכן: 10 ביולי 2020

המעבר לעיירה קטנה במדבר הדרום אפריקאי היא כנראה ההחלטה הכי נבונה שיכולנו ט' ואני לקבל. הימים שמשיים, הלילות קרירים, והנופים תמיד עוצרי נשימה. הדבר הראשון שעשינו כשהגענו לנסיך אלברט היה להשכיר אופניים לחודש. השגנו זוג אופני הרים במחיר מצחיק. התיירות בנסיך אלברט היא מה שמחזיק את הכלכלה של רוב מוחלט של התושבים ביחד. למרות שהקורונה מעולם לא הגיעה לנסיך אלברט, שדות התעופה הסגורים שגרמו לאובדן התיירות הבינלאומית, הצניחה את המחירים.

כבר שבועיים שאנחנו בנסיך אלברט, וט’ ואני הספקנו להתוודע לכמה וכמה מהמקומיים. כולם כאלה חברותיים. כשאתה הולך ברחוב או רוכב על האופניים, אנשים אומרים לך שלום או מהנהנים. זה נותן תחושת שייכות. אני חושבת שמאוד מהר התרגלו לנוכחותנו. ט' ואני יוצאים לרכיבה כל בוקר. יש הרבה מקומות מעניינים, ואנחנו נהנים לפתוח ככה את היום.

יום אחד, בעודנו בחנות הצדקה, החנוונית סיפרה לנו שעזבה את קייפטאון לפני שנתיים. במהלך השבוע הראשון שלה בנסיך אלברט, החליטה שהיא לעולם לא עוזבת. הסכמתי איתה שיש לעיירה הרבה קסם, אבל לעולם לא הייתי אומרת לעולם. מהניסיון שלי, להישאר במקום אחד לנצח יכול לגרום לך לפספס את הקסם.

ביום שלישי למשל, היה בראאי (על האש דרום אפריקאי) שאורגן על ידי כמה מאנשי העיירה, וגם אנחנו הוזמנו. הרשינו לעצמנו להתכנס למרות ההנחיות האוסרות על כך. נראה שהמקומיים כאן כל כך רגילים לנוף ההררי המיוחד, שהם לא לקחו אותו בחשבון כשבחרו מיקום לבראאי. נסענו חצי שעה על שביל עפר אל ההרים, רק בשביל לשבת ליד ביתן בכוך מוקף עצים. שני צעדים לכל כיוון יחשוף נוף אל ההרים, שבשקיעה הלכו והאדימו. מכל השטח הענק שהיה להם, הם בחרו לשבת בזה שממנו לא ניתן לראות דבר.

אבל לא כולם שוכחים את הקסם. בדרך חזרה עצרנו את הרכב בצדו של שביל החצץ עם זוג חברים. חברה של ט' מימי בית הספר, בן זוגה והילדה המתוקה שלהם. ישבנו על הגג של הרכב והסתכלנו קצת על הכוכבים. הנסיך אלברט מפורסמת בהזדמנויות הצפייה בכוכבים שבשמיים שלה, ובגלל האוויר היבש, יש כאן ממוצע של חמישה לילות חסרי עננים בשבוע. אנשים מגיעים לכאן מכל העולם כדי לצפות בשמי הכוכבים של הקארו. כמה ממתקני המחקר הבינלאומי לחקר החלל הגדולים בעולם נמצאים סביב, מלאים במאות טלסקופים. הכוכבים בנסיך אלברט הם מחזה יוצא דופן. הם עוטפים את השמים, ושביל החלב פרוש מעל ראשך. הירח נמוך כל כך שנראה שהוא יכול להיעלם בכל רגע, כך שכמה שתביט יותר גבוה, יש יותר כוכבים.

 אני מתגעגעת לארץ, לבית, אבל מכל המקומות שבהם יכולתי להיות תקועה, אני מרגישה בת מזל על היותי כאן. תחת כוכבי הקליין קארו.


שמי כוכבים | מוריה בצלאל
שמי כוכבים | מוריה בצלאל

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page